wie wij zijn

De stichting

Wie wij zijn

Stichting Benthe is in 2012 opgericht om de behandelingen van Benthe te kunnen vergoeden en om andere families en patiënten met vaataandoeningen te helpen.

Waarom de stichting

Het belangrijkste doel van de stichting is om ervoor te zorgen dat Benthe een zo zorgeloos mogelijke jeugd kan hebben.

Dit door het verkrijgen van de financiële middelen om benodigde behandelingen te kunnen blijven uitvoeren. Op de lange termijn willen we als stichting voldoen in informatievoorziening en andere gezinnen ondersteunen die ook getroffen zijn door deze aandoening.

Doelen op korte termijn

De behandelingen van Benthe bekostigen

Informatievoorziening bieden voor artsen

Bewustwording creëeren en steun bieden

Coaching voor kinderen met lymfatische malformatie

Bedenken en realiseren van projecten

Doelen op lange termijn

Een ontmoetingsplek voor lotgenoten

Een informatiecentrum over de aandoening

Het verkrijgen van ANBI status

Schakel vormen tussen artsen en patiënten

Gezinnen financieel ondersteunen

Wie is Benthe

Benthe is een vrolijk meisje van 10 jaar oud uit Dordrecht. Ze houdt van alles waar iedere 10 jarige van houdt; lezen, computerspelletjes, tekenen, schilderen, puzzelen en chillen met haar vriendinnetjes.

Het team achter de stichting

Zonder deze mensen zou Stichting Benthe niet bestaan.

Benthe

Benthe is een vrolijke, gezellige meid die dagelijks strijd tegen lymfatische malformatie.

Alexandra

Alexandra is de moeder van Benthe en zij wil naast Benthe zoveel mogelijk andere gezinnen helpen.

Danielle

Danielle is een vriendin van Alexandra en helpt mee met het bedenken en uitvoering van campagnes, workshops en bijeenkomsten.

Corine

Corine houdt de stichting op het rechte pad en zorgt ervoor dat de plannen ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.

Joyce

Joyce doet de financiele administratie van de stichting en zorgt ervoor dat alle donaties ingezet worden op de juiste plaats.

Stichting Benthe - Knokken tegen Lymfatische malformatie

Help ons doel te bereiken

Doneer

Om alle benodigde behandelingen van Benthe op korte en lange termijn te kunnen bekostigen heeft Stichting Benthe jouw hulp en de hulp van bedrijven hard nodig. Help om Benthe weer gewoon kind te laten zijn.

Doneer